РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

«МЕДІАБЕЗПЕКА СТАРШОКЛАСНИКІВ У СВІТІ ВІРТУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ»

«МЕДІАБЕЗПЕКА СТАРШОКЛАСНИКІВ У СВІТІ ВІРТУАЛЬНИХ КОМУНІКАЦІЙ» - під такою назвою нещодавно відбувся тренінг із медіаграмотності  для учнів 10 класу Ворожбянської ЗОШ №3, який провела сертифікований тренер із медіаграмотності від Академії Української Преси за підтримки DW Akademie, аспірантКА СумДПУ імені А.С. Макаренка, член ресурсного центру професійного розвитку вчителя української мови і літератури Марина Ячменик.

Навчання выдбувалось у межах курсу «Громадянська освіта» (викладач курсу – директор школи Т.П.Василець) (розділ «Світ інформації та мас-медіа»). 

Для формування мотивації на початку заняття було проведено гру «Білий шум», за допомогою якої учасники зрозуміли, що щодня, щогодини відбувається взаємодія з великим обсягом інформації, а тому навички медіа грамотності стоять на одному рівні поряд із умінням писати, читати і т.п.

Відразу учасникам тренінгу було запропоновано визначити «Моє медіаполе». Важливим є те, що учні могли визнати, що перебування у віртуальному світі понад 24 години на добу, а таке справді було у кількох учасників, шкодить «живому» справжньому спілкуванню з рідними, друзями, однокласниками.

Викликала справжній інтерес та багато позитивних емоцій робота у малих групах «Намалюй тактильно», а у творчій вправі «Перевір фейк» командам необхідно було самим створити фейкову новину «Літні канікули відміняються» на сайті для вчителів, у газеті для батьків, молодіжному журналі, та спробувати знайти варіанти спростування цієї інформації (за допомогою перевірки на офіційне джерело, пошуку документу і т.д.). Одразу ж відчули себе у ролі представників «четвертої влади» і написали декілька повідомлень до одного і того ж фото. Таке завдання сприяло розумінню, що потрібно критично сприймати отриману інформацію та дотримуватися правил медіа гігієни. 

Разом створили карту «Небезпеки у медіа просторі», щоб закріпити отримані знання. Серед найголовніших було визнано: фейк, пропаганду, залежність, викрадення інформації… Для старшокласників стали несподіванкою онлайн-інструменти для перевірки «на фейк» фото та відео матеріалів. Надзичайно вразили розсудливість, аргументованість старшокласників при створенні «Портрету медіаграмотної людини».

Глибока вдячність директору Ворожбянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Василець Тамарі Петрівні та заступнику директора  Руденко Ларисі Володимирівні за можливість поспілкуватися з десятикласниками та сприяння розвитку медіа грамотності в Україні!

Вдячність учням, учасникам тренінгу, за активну роботу, відвертість у спілкуванні та щирість емоцій :) 

Щира подяка тренерам #TOT Академії Української Преси - В.Іванову, Т.Івановій, О.Тараненко, О. Гороховському та іншим співавторам за можливість апробувати новий посібник із медіаграмотності для мультиплікаторів під час тренінгу!

media 23 03 19 2 media 23 03 19 3 media 23 03 19 4 media 23 03 19 5