Ресурсний центр професійного розвитку вчителя української мови і літератури (далі – Центр) – це науково-методичний підрозділ кафедри української мови СумДПУ імені А.С.Макаренка (далі – Університет), що здійснює фахово-методичну, дослідницьку, освітньо-консультативну, культурно-освітню роботу з метою поширення функціонування і популяризації уживання української мови в усіх сферах суспільного життя міста Суми і Сумської області; формування і розвитку ключових компетентностей культуромовної особистості вчителя як наставника молоді, мешканця міста, громадянина України.
Діяльність Центру здійснюється у відповідності до чинного законодавства України, зокрема Конституції, законів України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про вищу освіту», Статуту Університету, даного Положення та інших нормативних документів.
Мета та завдання діяльності Центру
Мета діяльності Центру: сприяти поширенню функціонування і популяризації вживання української мови в усіх сферах суспільного життя міста Суми і Сумської області; здійснювати освітню, освітньо-консультативну, інформаційно-дидактичну, дослідницьку підтримку підвищення ключових компетентностей учителя-словесника до рівня педагогічної майстерності в умовах міждисциплінарного освітнього середовища на освітніх рівнях: бакалаврат – магістратура закладів вищої педагогічної освіти –– освіта упродовж життя на засадах цінностей педагогіки партнерства і наставництва.
Основні завдання Центру є:
Головні напрями роботи Центру є:
- фахово-методичний, що передбачає проведення інтерактивних лекцій, міждисциплінарних тренінгів та майстер-класів з актуальних освітніх технологій у навчанні української мови і літератури; технологій розвитку критичного мислення; з актуальних проблем використання цифрових, медіаосвітніх технологій, інклюзивної освіти, підприємливості, а також курсів підвищення кваліфікації, програма яких охоплює питання формування і розвитку фахових і загальних компетентностей, а також реалізації у навчальних предметах «Українська мова і література» наскрізних змістових ліній «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність», визначених Концепцією «Нова українська школа», Концепцією розвитку педагогічної освіти, Професійного стандарту вчителя;
- дослідницький – спрямований на дослідження актуальних питань мовно-літературної освіти, освітніх технологій особистісно-професійного розвитку вчителя-словесника, педагогіки партнерства і комунікативної взаємодії: університет – школа; актуальних питань медіакультури вчителя, проблем реалізації компетентнісного підходу, реалізацію низки проектів формування основ академічної/наукової мовної культури для вчителів, які здійснюють керівництво роботами слухачів МАН;
- культурно-освітній напрям - спрямований на організацію і проведення фахових конкурсів, фестивалів творчих уроків, виставок учительської творчості, круглих столів, проведення інформаційно-просвітницької роботи, шкільних і студентських олімпіад, конкурсів, свят з української мови і літератури, пізнавальних мовних віртуальних екскурсій для вдосконалення компетентності у володінні державною мовою, сприяння розвитку обдарованої молоді.