Детальніше:Майстерка «Чи/Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?»
04 січня 2021 року 65 учасників творчого об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» успішно перетнули екватор вебінарів. Цього разу професорів, доцентів, викладачів, учителів, представників відділів освіти й Загальноукраїнського центру словникарства УМІФ НАН України, директорів і заступників директорів шкіл, студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти з різних регіонів України об’єднала вельми важлива проблематика: які інноваційні технології та методи є ефективними для виформування медіаграмотності, критичного мислення, інформаційної, цифрової, візуальної грамотності учнів / студентів під час занять мовно-літературного циклу (зокрема в умовах запровадження змішаного навчання та на засадах академічної доброчесності), яку роль у цьому процесі відіграє українськомовний мультимедійний словник з інфомедійної грамотності, у який спосіб набуті знання, уміння і навички сприятимуть функціюванню та популяризації вживання літературної української мови в засобах медіа, у соціальних мережах тощо.
У цьому аспекті модераторка заходу – професор Олена СЕМЕНОГ – звернула увагу на важливу подію в освітньому просторі – 29 грудня 2020 року затверджено професійний стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» і «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» (документи можна переглянути за покликанням: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv ).
Детальніше:SWOT-аналіз: «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»
Вебінар «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника» - надзвичайно потужний інтенсив з практичними порадами щодо впровадження елементів медіаграмотності у викладання шкільних предметів.
Спікер - Пономаренко Н. П., доктор філософії, викладач української мови та літератури Машинобудівного коледжу СумДУ.
Детальніше:Вебінар «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника» (відгуки учасників)
Пономаренко Наталія Петрівна визначає 9 шляхів імплементації інфомедійної грамотності.
1 шлях - основи критичного мислення.
2 шлях - аналіз медіаповідомлень. Говоримо про дудли - тематичні малюнки Google (Ґуґл-дудл, Дудл для Google, англ. Google Doodle від doodle - кривульки, малюнки на берегах сторінок) - своєрідні заставки, які з'являються на домашній сторінці Google з нагоди визначних подій (тематичні малюнки).
3 шлях імплементації інфомедійної грамотності - робота з токсичним контентом: аналіз прикладів дезінформації та нетолерантної лексики.
4 шлях - Ідентифікація власних стереотипів.
5 шлях імплементації інфомедійної грамотності - візуальні джерела та візуалізація.
6 шлях імплементації інфомедійної грамотності - пошук і перевірка інформації.
7 шлях - проведення паралелей між процесами чи явищами у предметі і між медійними, інформаційними процесами.
8 шлях імплементації інфомедійної грамотності - створення власних медіаповідомлень/медіапродуктів.
9 шлях імплементації інфомедійної грамотності - текст про медіа для аналізу.
Який шлях імпонує тобі найбільше і чому?