РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?: (відгуки учасників)

Усі на карантині, але саморозвиток ніхто не відміняв!
9 січня 2021 року викладачі-словесники МФК СумДУ, члени ТО «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» (Н. Орленко та С. Гуржій), долучилися до майстерки «ЧиЯк взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?» (модератор – О.Семеног (СумДПУ), спікерки – Н.Пономаренко (МФК СумДУ), М.Надутенко (Загальноукраїнський центр словникарства).
Основні тези заходу:
- законодавча база щодо імплементації інфомедійної грамотності в освітній процес;
- умови проведення конкурсу методичних розробок з інфомедійним компонентом;
- приклади методичних розробок з інфомедійним компонентом.
Учасники заходу з усієї України (Суми, Лебедин, Глухів, Бахмут, Полтава, Переяслав, Луцьк, Чернівці, Житомир, Запоріжжя, Костянтинівка, Мирноград, Вінниця, Соледар, Кривій Ріг, Парасковіївка) стали активними учасниками активностей з метою підготовки до участі в конкурсі.
Довідково. Грантовий проєкт «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» є складником проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольства Сполучених Штатів Америки та Посольства Великої Британії в Україні, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси.

Детальніше:Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?: (відгуки учасників)

Майстерка «Чи/Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?»

9 січня 2021 року здобувачі вищої освіти й викладачі кафедри української філології Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ ДДПУ взяли участь у проведенні третього вебінару-майстерки з медіаграмотності, ініційованого творчим об’єднанням «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус».
Тема заходу: «Чи/Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?» (модератор – Олена Семеног, спікерки – Наталія Пономаренко, Маргарита Надутенко).
Воркшоп об’єднав 79 освітян із Бахмута, Сум, Глухова, Полтави, Переяслава, Луцька, Чернівців, Житомира, Запоріжжя, Костянтинівки, Мирнограда, Вінниці, Соледара, Кривого Рогу, Парасковіївки.
Ознайомилися з новою законодавчою базою, умовами проведення конкурсу методичних розробок з інфомедійним компонентом та прикладами їх оформлення, онлайн ресурсами Центру українського словникарства й можливостями їх використання в практичній роботі вчителя-словесника.
Взяли участь в інтенсивах та інтерактивах, попрацювали в групах, що, безперечно, сприяло набуттю нового досвіду!

Детальніше:Майстерка «Чи/Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?»

SWOT-аналіз: «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»

04 січня 2021 року 65 учасників творчого об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» успішно перетнули екватор вебінарів. Цього разу професорів, доцентів, викладачів, учителів, представників відділів освіти й Загальноукраїнського центру словникарства УМІФ НАН України,  директорів і заступників директорів шкіл, студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти з різних регіонів України об’єднала вельми важлива проблематика: які інноваційні технології та методи є ефективними для виформування медіаграмотності, критичного мислення, інформаційної, цифрової, візуальної грамотності учнів / студентів під час занять мовно-літературного циклу (зокрема в умовах запровадження змішаного навчання та на засадах академічної доброчесності), яку роль у цьому процесі відіграє українськомовний мультимедійний словник з інфомедійної грамотності, у який спосіб набуті знання, уміння і навички сприятимуть функціюванню та популяризації вживання літературної української мови в засобах медіа, у соціальних мережах тощо.

У цьому аспекті модераторка заходу – професор Олена СЕМЕНОГ – звернула увагу на важливу подію в освітньому просторі – 29 грудня 2020 року затверджено професійний стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» і «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)» (документи можна переглянути за покликанням: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=22469103-4e36-4d41-b1bf-288338b3c7fa&title=RestrProfesiinikhStandartiv ).

Детальніше:SWOT-аналіз: «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»

Вебінар «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника» (відгуки учасників)

Вебінар «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника» - надзвичайно потужний інтенсив з практичними порадами щодо впровадження елементів медіаграмотності у викладання шкільних предметів.

Спікер - Пономаренко Н. П., доктор філософії, викладач української мови та літератури Машинобудівного коледжу СумДУ.

4 січня відбувся другий вебінар «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника» (спікерка – Наталія Пономаренко), передбачений планом реалізації грантового проєкту «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус».
У заході взяли участь 65 представників освітянської спільноти (професори, доценти, викладачі, представники відділів освіти, Загальноукраїнського центру словникарства УМІФ НАН України, директори й заступники директорів шкіл, учителі, студенти) з різних регіонів України.
Говорили про факти і судження, формування медіакомпетентності в процесі підготовки сучасного вчителя української мови і літератури, шляхи, методи і прийоми формування інфомедійної грамотності учнів в умовах змішаного навчання.
Зустріч була дуже інформативною, практичноорієнтованою й насиченою різноманітними інтерактивами! По завершенню, за традицією, відбулася рефлексія й обмін досвідом застосування інноваційних методів і прийомів у практичній діяльності вчителя української мови і літератури, що, безперечно, є безцінним для професійного розвитку і самовдосконалення.

Детальніше:Вебінар «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника» (відгуки учасників)

9 шляхів імплементації інфомедійної грамотності

Пономаренко Наталія Петрівна визначає 9 шляхів імплементації інфомедійної грамотності.

1 шлях - основи критичного мислення.
2 шлях - аналіз медіаповідомлень. Говоримо про дудли - тематичні малюнки Google (Ґуґл-дудл, Дудл для Google, англ. Google Doodle від doodle - кривульки, малюнки на берегах сторінок) - своєрідні заставки, які з'являються на домашній сторінці Google з нагоди визначних подій (тематичні малюнки).
3 шлях імплементації інфомедійної грамотності - робота з токсичним контентом: аналіз прикладів дезінформації та нетолерантної лексики.
4 шлях - Ідентифікація власних стереотипів.

5 шлях імплементації інфомедійної грамотності - візуальні джерела та візуалізація.
6 шлях імплементації інфомедійної грамотності - пошук і перевірка інформації.
7 шлях - проведення паралелей між процесами чи явищами у предметі і між медійними, інформаційними процесами.
8 шлях імплементації інфомедійної грамотності - створення власних медіаповідомлень/медіапродуктів.
9 шлях імплементації інфомедійної грамотності - текст про медіа для аналізу.

Який шлях імпонує тобі найбільше і чому?

Детальніше:9 шляхів імплементації інфомедійної грамотності