РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

Про хід роботи над словником «Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності»

Шановна наукова та освітянська родино!
Інформуємо про хід роботи над словником «Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності»http://lcorp.ulif.org.ua/InfoMediaVLL/ :
1. В реєстр віртуальної лабораторії «Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності» внесено 145 лексем. Планували 100, але в процесі обговорення дійшли висновку про необхідність внесення додаткових термінів.
Реєстр термінів сформовано шляхом обговорення та узгодження з нашою освітянською та науковою спільнотою.
2. Розроблено тлумачення 20 термінів.
3. Перекладено розроблені тлумачення (англійська мова, російська мова).
4. Активно ведеться редакторська робота: редагування перекладу, технічна верстка тощо.
5. Студенти з різних навчальних закладів активно долучилися до нашого проєкту: обговорювали доцільність вибору лексем, структуру мультимедійного наповнення.
6. Створено відеоролики до термінів, на які вже розроблено тлумачення. Більшість роликів знаходяться на стадії фінального монтажу.

Детальніше:Про хід роботи над словником «Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності»

«МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС»: МРІЇ І ДІЇ

campusУпродовж грудня 2020 р. – лютого 2021 р. на кафедрі української мови і літератури виконується грантова програма від IREX «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» (співавтори - Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м.Бахмут).
Мета проєкту: за допомогою різних форм (тренінгів, майстер-класів, залучення до підготовки мультимедійного словника, проведення конкурсу методичних розробок з української мови, української літератури, зарубіжної літератури з інфомедійним компонентом) - у межах неформальної та інформальної освіти формувати основи інфомедійної грамотності у майбутніх учителів-тьюторів на засадах академічної доброчесності та міжрегіональної партнерської взаємодії філологічних кафедр педагогічних університетів України, закладів, які здійснюють підготовку майбутніх журналістів, та закладів загальної середньої освіти; активно сприяти функціонуванню і популяризації вживання української мови в засобах медіа у м. Суми Сумської області, м. Бахмут Донецької області
Натепер розроблено дієві, як показали наші активності, положення про освітньо-дослідницький центр «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус», творче об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ», положення про конкурс методичних розробок з інфомедійним компонентом; створено діючі сторінки центру на сайтах СумДПУ імені А.С.Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».

Детальніше:«МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС»: МРІЇ І ДІЇ  

Підвищення кваліфікації за грантовою програмою

Грантова програма «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС» за міжнародним проєктом «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність» нашої кафедри зацікавила науково-педагогічних працівників з різних кафедр, які проходять курси підвищення кваліфікації з культури наукової української мови.
Упродовж тижня в межах занять ми опановували мовні норми з урахуванням медіаосвітнього компоненту, виконували вправи «Стрічка новин», роботу із токсичним контентом, «Інтерв’ю» (аналізували особливості побудови інтерв’ю з науковцем, лексику та ін.); проводили вебквест «ДоброЧесність».
Ось такі гарні зміни з наміром на майбутні проєкти відбулись у нашій цільовій аудиторії завдяки грантовій програмі.

Детальніше:Підвищення кваліфікації за грантовою програмою

"Щаслива від того, що є частинкою великої інфомедійної родини"

Я - магістрантка 1 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова) Лисянська Вікторія.
Брала участь у складанні заявки грантової програми «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус», бо вважаю, що сучасний світ вимагає від нас уміння аналізувати, креативно мислити та критично оцінювати ситуацію. Саме в цьому, на мою думку, і полягає медіаграмотність.
Читала про вимогу до медіаосвітніх умінь у програмах і шкільних стандартах, але не уявляла, що зможу розповісти про це сама учням. Складнощі відчувала у формуванні здатності усвідомлено здійснювати дії з пошуку, відбору, переробки, аналізу, створення медіатексту різних стилів і жанрів, умінь критично сприймати інформацію в сучасному світі, «не вестися» на дезінформацію та фейки. Адже «сміттєвий» контент все частіше стукає у наші двері, не питаючи дозволу. На нас ринуть навали пропаганди, маніпуляцій, популізму, чорного і білого піару, прихованої політичної реклами, брехні заради кліків...
Тому впродовж грудня 2020 р. - січня 2021 р. була активним учасником усіх вебінарів освітньо-дослідницького центру «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус». У рамках цього проєкту було проведено дуже важливі, цікаві, інформативні і творчі вебінари.

Детальніше:"Щаслива від того, що є частинкою великої інфомедійної родини"

Робота над словником триває!

"МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус" активно працює над словником з інфомедійної грамотності.
До нас долучилися студенти Національної академії статистики, обліку та аудиту та Київського Інституту бізнесу та технологій.
На фото моменти обговорення відбору термінів!

Детальніше:Робота над словником триває!