РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

«МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС»: МРІЇ І ДІЇ

campusУпродовж грудня 2020 р. – лютого 2021 р. на кафедрі української мови і літератури виконується грантова програма від IREX «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» (співавтори - Горлівський інститут іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» (м.Бахмут).
Мета проєкту: за допомогою різних форм (тренінгів, майстер-класів, залучення до підготовки мультимедійного словника, проведення конкурсу методичних розробок з української мови, української літератури, зарубіжної літератури з інфомедійним компонентом) - у межах неформальної та інформальної освіти формувати основи інфомедійної грамотності у майбутніх учителів-тьюторів на засадах академічної доброчесності та міжрегіональної партнерської взаємодії філологічних кафедр педагогічних університетів України, закладів, які здійснюють підготовку майбутніх журналістів, та закладів загальної середньої освіти; активно сприяти функціонуванню і популяризації вживання української мови в засобах медіа у м. Суми Сумської області, м. Бахмут Донецької області
Натепер розроблено дієві, як показали наші активності, положення про освітньо-дослідницький центр «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус», творче об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ», положення про конкурс методичних розробок з інфомедійним компонентом; створено діючі сторінки центру на сайтах СумДПУ імені А.С.Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Актуальними для учасників (це засвідчують численні дописи в соціальних мережах) виявились вебінари «Інфомедійна грамотність як важливий складник професіоналізму вчителя» (29.12.20), «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника» (4.01.2021), «Як написати методичну розробку інфомедійним компонентом» (9.01.2021), «Словникова майстерня» (15.01.2021). Проводили Н.Пономаренко, О.Семеног, М.Надутенко, О.Муратова. У вебінарах узяли активну участь студенти закладів вищої та фахової передвищої освіти, учителі-словесники, директори шкіл, науково-педагогічні працівники із різних ЗВО України. Понад 220 учасників.
Географія учасників: Бахмут, Суми, Глухів, Лебедин, Полтава, Переяслав, Луцьк, Чернівці, Житомир, Полтава, Івано-Франківськ, Житомир, Запоріжжя, Костянтинівка, Мирноград, Вінниця, Соледар, Кривий Ріг, Київ.
Розглядали такі актуальні питання: що таке факт і судження, як їх розрізняти в повсякденному спілкуванні; методи і прийоми формування інфомедійної грамотності учнів / студентів в умовах змішаного навчання; стійких навичок протидії фальсифікаціям, фейкам, закріплення умінь усного та письмового спілкування; новинки науково-методичної літератури у практичній діяльності викладача та вчителя для професійного розвитку й самовдосконалення; позитиви й ризики створення інфомедійних продуктів; критичне мислення ; нетикет, соціальна толерантність, візуальна грамотність.
У січні 2021 року тривав конкурс на кращу методичну розробку з інфомедійним компонентом, члени журі (Семеног О.М., Муратова О.В., Пономаренко Н.П., Кириленко Н.І., Кошелева Н.Г., Тітова О. Б.) перевірили близько 100 робіт з інфомедійним компонентом з різних областей України від представників ЗЗСО та ЗФПО. Уже є результати.
Підготовлено збірник методичних розробок учасників конкурсу (Семеног О.М., Муратова О.В., Пономаренко Н.П.), виконується робота над мультмедійним словником із медіаграмотності (Надутенко М. та команда)
Створено навігатор «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ» з пошуку й аналізу інформаційних повідомлень з елементами порушення журналістських стандартів та норм сучасної української мови у ЗМІ (Деревянко М., Столбцова А.) для широкого кола користувачів, усіх, хто цікавиться інфомедійною грамотністю та можливостями її формування у здобувачів освіти (10-11 клас ЗЗСО, ЗФПО, які готують журналістів, та педагогічних ЗВО філологічного спрямування)
Результати проєкту презентовано під час конференції «Культуромовна особистість фахівця» (10.12.2020).
Наразі триває підготовка до нашого фестивалю-підсумку, який заплановано на 21 лютого 2021 року.
Примітка: Проєкт є складником міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.