ЄДНІСТЬ, СВОБОДА І НЕЗАЛЕЖНІСТЬ, ПАРТНЕРСЬКА ВЗАЄМОДІЯ, ДІАЛОГ – КЛЮЧОВІ КОНЦЕПТИ ОНЛАЙН-МАРАФОНУ ДО ДНЯ СОБОРНОСТІ УКРАЇНИ

22 січня 2022 року відбувся хвилюючий онлайн-марафон «Культура медійного діалогу в регіональному, національному та міжнародному контекстах».

Понад 100 учасників: студенти, науковці, учителі, викладачі України (Сумщина, Київ, Черкащина, Івано-Франківщина, Чернівці, Тернопіль, Мелітополь, Вінниця, Умань, Словянськ, Луцьк, Прилуки, Харківщина, Хмельниччина), зарубіжжя (Т.Лапковська, вчителька фортепіано в українському Музичному Інституті Америки (м. Нью-Йорк, США), К.Челік, аспірантка (Стамбул, Туреччина), В. Тарантей, професор, Гродненський державний університет імені Янки Купали (Білорусь) , А. Стефанова Жекова, Пловдивський університет (Болгарія).

Команда Машинобудівний фаховий коледж Сумського державного університету (кер. - Н. Пономаренко) подарували прекрасне відео «Українців вітають з-за кордону!»

Учасники актуалізували, що «…найвища й найміцніша духова організація одности народу – то соборна літературна мова» (Іван Огієнко), основна функція української мови - соборницька, правопис є кодексом соборности (Ірина Фаріон).

Значною мірою збереження інформаційної безпеки України залежить і від сформованих у м’яких навичок з інфомедійної грамотності, невід'ємним складником яких є навичка роботи як з медіатекстом, такі і зі словом. Отже, посилюємо роботу з академічними словниками.

Творчій інфомедійній спільноті представлено результати грантового проєкту команди «МЕДІА&КАПСУЛИ»:

1) WEB-портал «Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності». Словник враховує специфіку мовознавчого підходу до аналізу текстів у ЗМІ, методологію IREX, створює середовище, орієнтоване на забезпечення професійної взаємодії фахівців у галузі медіа у віддаленому режимі, потреб широкого кола зацікавлених осіб.

2) трансдисциплінарний кластер «МЕДІА&КАПСУЛИ» - інтерактивне медіасередовище, в якому на одному ресурсі гармонійно поєднані складники-капсули “Медіаграмотність», «Критичне мислення», «Соціальна толерантність», «Стійкість до впливів, фактчекінг», «Інформаційна грамотність», «Цифрова безпека», «Візуальна грамотність», «Інноваційність, розвиток креативності», наповнені якісно структурованим освітнім матеріалом. Потребу капсули «Якісний медіатекст: зміст, методика створення, редагування» обѓрунтовуємо результатами міжнародного дослідження PISA стосовно читацької грамотності (2018).

Координує проєкт Кафедра української мови і літератури СумДПУ імені А.С.МакаренкаМашинобудівний фаховий коледж Сумського державного університету, «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, Прилуцький педагогічний коледж імені Івана Франка Чернігівської обласної ради; Сумська гімназія № 1; Український мовно-інформаційний фонд НАН України.

Захід привітали й охарактеризували роботу за грантовим проєктом Любовь Пшеничная, перший проректор СумДПУ імені А. С. Макаренка; О. Кудріна, проректор з науково-педагогічної (наукової) роботи СумДПУ імені А.С. Макаренка; В.Широков, директор Українського мовно-інформаційного фонду НАН України; Анатолій Загнітко, декан філологічного факультету Донецького національного університету імені Василя Стуса; Олена Тараненко, менеджерка з розбудови потенціалу проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність" IREX, Олександра Розумієнко, регіональний координатор IREX; Тетяна Шарова (Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного), Оксана Цюняк (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника), Olena Popova (Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського), Inna Osadchenko (Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини), багато інших колег.

Захід засвідчив конструктивно-фаховий діалог здобувачів освіти, вчителів, викладачів закладів ЗСО, ЗФПО, ВО щодо реалізації інфомедійного компонента у програмах навчальних дисциплін у вищій школі та програмах шкільних предметів.

Освітньо-дослідницький центр МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус продовжує дієво працювати.

image8image3image1