Кафедра української мови і літератури (Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка) і ГО «Гендерний креативний простір») розпочали виконання грантового проєкту "МЕДІА&КАПСУЛИ".
Проєкт є складником міжнародного проєкту «Learn to Discern in Schools - National Rollout //Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність національне розгортання», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.
Мета запропонованої діяльності - формувати м’які навички інфомедійної грамотності у здобувачів вищої освіти (у майбутніх учителів української мови і літератури, початкової школи, майбутніх журналістів) в умовах неформальної освіти на основі використання електронних лінгвістичних ресурсів та програмних продуктів Українського мовно-інформаційного фонду Національної академії наук України.
Новий проєкт продовжує ідею гранту «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» (10.2020 – 02.2021) щодо формування інфомедійної грамотності як складника неформальної освіти майбутніх учителів - тьюторів на засадах міжрегіональної партнерської взаємодії «університет – школа – НАН України».
До проєкту залучені Український мовно-інформаційний фонд НАН України, Машинобудівний фаховий коледж СумДУ, Прилуцький педагогічний коледж імені І.Франка, КЗВО «Луцький педагогічний коледж», Сумська гімназія №1, інші заклади.
Діяльність заплановано здійснювати на засадах партнерської взаємодії «університет – коледж - старша школа – Національна академія наук України».
В основу запропонованої діяльності покладено методологію IREX, міжнародне дослідження PISA стосовно читацької грамотності (2018); Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (2019), Професійний стандарт учителя (2020), угоди про партнерську взаємодію філологічних кафедр університетів, що здійснюють підготовку майбутніх учителів української мови і літератури, коледжів, в яких здійснюється підготовка майбутніх учителів початкової школи та журналістів, а також закладів загальної середньої освіти, в яких учителі-словесники застосовують у позаурочній діяльності методологію IREX.