Триває виконання грантових проєктів кафедри української мови і літератури від IREX у СумДПУ імені А.С. Макаренка. Упродовж грудня 2020 р.- січня 2021 р. освітньо-дослідницьким центром «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» проведено низку організаційних засідань, розроблено положення про творче об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ» (40 учасників), положення про конкурс методичних розробок з інфомедійним компонентом ; створено діючі сторінки центру на сайті СумДПУ імені А.С.Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Успішно проведено три вебінари «Інфомедійна грамотність як важливий складник професіоналізму вчителя» (29.12.20), «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»(4.01.2021), «Як написати методичну розробку інфомедійним компонентом» (9.01.2021). Проводила сертифікований тренер, докт. філософії Н.Пономаренко. Модерували проф. Семеног О.М., доц. Надутенко М. У заходах узяли участь близько 220 професорів, доцентів, викладачів, учителів, представників відділів освіти й Загальноукраїнського центру словникарства УМІФ НАН України, директорів і заступників директорів шкіл, студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти з різних регіонів України, які поставили собі за мету з’ясувати, що таке інфомедійна грамотність, її важливість у підготовці майбутніх учителів і в практичній професійній діяльності сучасних педагогів; які інноваційні технології та методи є ефективними для виформування медіаграмотності, критичного мислення, інформаційної, цифрової, візуальної грамотності учнів / студентів під час занять мовно-літературного циклу (зокрема в умовах запровадження змішаного навчання та на засадах академічної доброчесності), яку роль у цьому процесі відіграє українськомовний мультимедійний словник з інфомедійної грамотності, у який спосіб набуті знання, уміння і навички сприятимуть функціюванню та популяризації вживання літературної української мови в засобах медіа, у соціальних мережах тощо.
-
«Академічна культура дослідника в об'єктиві нової української школи»
З грудня 2018 року на кафедрі української мови і літератури Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка функціонує ресурсний центр професійного розвитку вчителя української мови і літератури (керівник – проф. Семеног О.М.). Як основа мікропроекту українсько-польського освітньо-наукового проекту «Інноваційний університет і лідерство. Фаза VI. Комунікаційні стратегії та відносини університет-школа».
Мета проекту полягає у тому, що з урахуванням кращих практик національного та польського досвіду розробити комплекс нормативного, інформаційно-дидактичного забезпечення розвитку ключових компетентностей учителя-словесника в умовах міждисциплінарного освітнього середовища на рівнях: бакалаврат – магістратура – аспірантура закладів вищої педагогічної освіти та /або – підвищення кваліфікації на засадах цінностей педагогіки партнерства і наставництва.
16 травня 2019 року у переддень Дня науки, у Міжнародний день вишиванки відбулася Міжнародна науково-практична конференція здобувачів вищої освіти і молодих учених "Академічна культура дослідника в освітньому просторі: європейський та національний досвід" на базі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка.
У ході конференції ми презентували науковий гурток "Культуромовна особистість журналіста", членами якого є студенти спеціальності 061 Журналістика (спеціалізація "Видавнича справа та редагування") Машинобудівного коледжу СумДУ.
Зокрема, було представлено здобутки гуртківців (перемоги в олімпіадах, конкурсах); видання юних журналістів, родзинки редагування видань, а також творчі доробки - відеореклама книги та відео "Разом простіше", темою якого є доброчесність!
З презентацією виступу можна ознайомитися за покликанням: http://jmm.sspu.edu.ua/…/136-akademichna-kultura-doslidnika….
У той же час призери олімпіад та учасниці численних наукових конференцій Arina Stolbtsova та Karina Lopandia ділилися думками стосовно навчальної культури студентства, академічної доброчесності, плагіату в наукових роботах та акцентували увагу присутніх на важливій ролі наукового керівника в ході виконання дослідження.