РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ

ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ

ОСВІТНЬО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ЦЕНТР «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС»: ЗИМОВІ АКТИВНОСТІ

Триває виконання грантових проєктів кафедри української мови і літератури від IREX у СумДПУ імені А.С. Макаренка. Упродовж грудня 2020 р.- січня 2021 р. освітньо-дослідницьким центром «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» проведено низку організаційних засідань, розроблено положення про  творче об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ» (40 учасників), положення про конкурс методичних розробок з інфомедійним компонентом   ; створено діючі сторінки центру на сайті СумДПУ імені А.С.Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».

Успішно проведено три вебінари «Інфомедійна грамотність як важливий складник професіоналізму вчителя» (29.12.20), «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»(4.01.2021), «Як написати методичну розробку інфомедійним компонентом» (9.01.2021). Проводила сертифікований тренер, докт. філософії Н.Пономаренко. Модерували проф. Семеног О.М., доц. Надутенко М. У заходах узяли участь близько 220 професорів, доцентів, викладачів, учителів, представників відділів освіти й Загальноукраїнського центру словникарства УМІФ НАН України,  директорів і заступників директорів шкіл, студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти з різних регіонів України, які поставили собі за мету з’ясувати, що таке інфомедійна грамотність, її важливість у  підготовці майбутніх учителів і в практичній професійній діяльності сучасних педагогів; які інноваційні технології та методи є ефективними для виформування медіаграмотності, критичного мислення, інформаційної, цифрової, візуальної грамотності учнів / студентів під час занять мовно-літературного циклу (зокрема в умовах запровадження змішаного навчання та на засадах академічної доброчесності), яку роль у цьому процесі відіграє українськомовний мультимедійний словник з інфомедійної грамотності, у який спосіб набуті знання, уміння і навички сприятимуть функціюванню та популяризації вживання літературної української мови в засобах медіа, у соціальних мережах тощо.

 

Імпонували слухачам розгляд таких актуальних питань:  що таке факт і судження, як їх розрізняти в повсякденному спілкуванні;  які шляхи, методи і прийоми формування інфомедійної грамотності учнів / студентів в умовах змішаного навчання є ефективними;  які новинки науково-методичної літератури стануть надійними помічниками в практичній діяльності викладача та вчителя  для професійного розвитку й самовдосконалення;  у чому позитиви й ризики створення власних інфомедійних продуктів тощо.

  • Географія учасників:Бахмут, Суми, Глухів, Лебедин, Полтава, Переяслав, Луцьк, Чернівці, Житомир, Полтава, Івано-Франківськ, Житомир, Запоріжжя, Костянтинівка, Мирноград, Вінниця, Соледар, Кривий Ріг, Парасковіївка…

Наразі триває конкурс на кращу методичну розробку з інфомедійним компонентом.

Неабиякий інтерес викликав анонс віртуальної лабораторії «Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності», яка об’єднує учасників грантового проєкту.

Примітка: Проєкт https://rctpd.sspu.edu.ua/media-vchytelskyi-kampus.html

є складником міжнародного проєкту «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси.

 

ПОЛОЖЕННЯ ПРО КОНКУРС МЕТОДИЧНИХ РОЗРОБОК З ІНФОМЕДІЙНИМ КОМПОНЕНТОМ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ (термін проведення 11 січня – 4 лютого 2021), https://rctpd.sspu.edu.ua/media-vchytelskyi-kampus/polozhennia-pro-konkurs-metodychnykh-rozrobok.html

zimovi aktivnosti 2zimovi aktivnosti 3zimovi aktivnosti 4zimovi aktivnosti 5zimovi aktivnosti 6zimovi aktivnosti 7zimovi aktivnosti 8zimovi aktivnosti 9

zimovi aktivnosti 10