"Щаслива від того, що є частинкою великої інфомедійної родини"

Я - магістрантка 1 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова) Лисянська Вікторія.
Брала участь у складанні заявки грантової програми «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус», бо вважаю, що сучасний світ вимагає від нас уміння аналізувати, креативно мислити та критично оцінювати ситуацію. Саме в цьому, на мою думку, і полягає медіаграмотність.
Читала про вимогу до медіаосвітніх умінь у програмах і шкільних стандартах, але не уявляла, що зможу розповісти про це сама учням. Складнощі відчувала у формуванні здатності усвідомлено здійснювати дії з пошуку, відбору, переробки, аналізу, створення медіатексту різних стилів і жанрів, умінь критично сприймати інформацію в сучасному світі, «не вестися» на дезінформацію та фейки. Адже «сміттєвий» контент все частіше стукає у наші двері, не питаючи дозволу. На нас ринуть навали пропаганди, маніпуляцій, популізму, чорного і білого піару, прихованої політичної реклами, брехні заради кліків...
Тому впродовж грудня 2020 р. - січня 2021 р. була активним учасником усіх вебінарів освітньо-дослідницького центру «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус». У рамках цього проєкту було проведено дуже важливі, цікаві, інформативні і творчі вебінари.
Серед них:
  • «Інфомедійна грамотність як важливий складник професіоналізму вчителя» (29.12.20),
  • «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»(4.01.2021),
  • «Як написати методичну розробку інфомедійним компонентом» (9.01.2021), «Словникова майстерня» (15.01.2021).
Головними спікерами й модераторами стали Пономаренко Н.П., Семеног О.М., Надутенко М.В., О. Муратова.
Поступово приходжу до розуміння: отримані знання стануть в нагоді і в повсякденному житті, і в професійній діяльності вчителя. Ми опанували нові онлайн-інструменти для роботи з великою аудиторією. Це, наприклад, Padlet та багато інших.
Мені пощастило побачити, як спільно на вебінарах вирішуються такі актуальні питання, як що таке факт і судження, як їх розрізняти в повсякденному спілкуванні; які шляхи, методи і прийоми формування інфомедійної грамотності учнів / студентів, які новинки методичної літератури стануть надійними помічниками в практичній діяльності викладача та вчителя для професійного розвитку й самовдосконалення; у чому позитиви й ризики створення власних інфомедійних продуктів тощо. Адже медіаосвіта у освітянській спільноті надзвичайно важлива.
Для мене особисто участь у проєкті та вебінарах – це нові знання, знайомства з медіаграмотними людьми, обмін досвідом, вироблення того самого «медіаграмотного імунітету»...
Бути медіаграмотним просто необхідно, бо інформація – це зброя ХХІ століття.
Ця робота здружила нашу групу і ми провели класні онлайн-зустрічі «Stud_stream» для учнів у рамках профорієнтаційної роботи.
P.S. Щаслива від того, що є частинкою великої інфомедійної родини❤️