Оскільки обсяг інформації у Всесвітній мережі здебільшого функціонує у природномовній формі, мова в наш час перетворилася на основний технологічний інструмент,
що забезпечує взаємодію людини з Мережею та людини з людиною через Мережу (В. Широков)
Словник – це весь всесвіт в алфавітному порядку.
(Анатоль Франс)
Нині ні в кого не викликає заперечень констатація: активна соціодинаміка закономірно спричинює активну лінгводинаміку. Отож закономірно, що від науковців українське суспільство чекає не лише професійного й виваженого осмислення та оцінки надбань мовної практики, але й утручання в сучасні мовні процеси, розпрацювання конкретних практичних рекомендацій щодо вживання нових лексем, словоформ, конструкцій у різнотипних дискурсах. І не лише розпрацювання – фіксації у відповідних граматиках і словниках – диференційного та інтегрального типів.
А якщо науково-технічний прогрес випереджає лексикографію?
Тоді треба організувати лексикографічну толоку й апробувати концепцію словника нового типу!
Саме так діяли організатори онлайн-зустрічі «СЛОВНИКОВА МАЙСТЕРНЯ», що відбулася 15 січня 2021 року на платформі Zoom («з голосу» й у чаті) й наживо на сторінці освітньо-дослідницького центру «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» у ФБ (за технічної підтримки Мирослава ДЕРЕВЯНКА, студента спец. «Журналістика» Машинобудівного фахового коледжу СумДУ).
Триває виконання грантових проєктів кафедри української мови і літератури від IREX у СумДПУ імені А.С. Макаренка. Упродовж грудня 2020 р.- січня 2021 р. освітньо-дослідницьким центром «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» проведено низку організаційних засідань, розроблено положення про творче об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ» (40 учасників), положення про конкурс методичних розробок з інфомедійним компонентом ; створено діючі сторінки центру на сайті СумДПУ імені А.С.Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».
Успішно проведено три вебінари «Інфомедійна грамотність як важливий складник професіоналізму вчителя» (29.12.20), «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»(4.01.2021), «Як написати методичну розробку інфомедійним компонентом» (9.01.2021). Проводила сертифікований тренер, докт. філософії Н.Пономаренко. Модерували проф. Семеног О.М., доц. Надутенко М. У заходах узяли участь близько 220 професорів, доцентів, викладачів, учителів, представників відділів освіти й Загальноукраїнського центру словникарства УМІФ НАН України, директорів і заступників директорів шкіл, студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти з різних регіонів України, які поставили собі за мету з’ясувати, що таке інфомедійна грамотність, її важливість у підготовці майбутніх учителів і в практичній професійній діяльності сучасних педагогів; які інноваційні технології та методи є ефективними для виформування медіаграмотності, критичного мислення, інформаційної, цифрової, візуальної грамотності учнів / студентів під час занять мовно-літературного циклу (зокрема в умовах запровадження змішаного навчання та на засадах академічної доброчесності), яку роль у цьому процесі відіграє українськомовний мультимедійний словник з інфомедійної грамотності, у який спосіб набуті знання, уміння і навички сприятимуть функціюванню та популяризації вживання літературної української мови в засобах медіа, у соціальних мережах тощо.
- Майбутні редактори долучаються до етапу розробки активного мультимедійного словника з інфомедійної грамотності
- Оголошується конкурс на кращу методичну розробку з інфомедійним компонентом
- Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?: (відгуки учасників)
- Майстерка «Чи/Як взяти участь у конкурсі методичних розробок з інфомедійним компонентом?»