"Словникова майстерня" : відгуки учасників

Час: 15 січня 2021 року о 16.00
Захід: "Словникова майстерня".
Ініціатори: Освітньо-дослідницький центр «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус»; Загальноукраїнський центр словникарства; Український мовно-інформаційний фонд НАН України, у співпраці з Донецьким національним університетом імені Василя Стуса.
Програма заходу:
- презентація шаблону віртуальної лабораторії
«Мультимедійний словник з інфомедійної грамотності» (завідувач відділу інформатики УМІФ НАН України Максим Вікторович Надутенко);
- про актуальне ... (директор УМІФ НАН України, академік НАН України Широков Володимир Анатолійович; член-кореспондент НАН України, декан філологічного факультету Донецького національного університету імені Василя Стуса
Загнітко Анатолій Панасович);
- вправи із використанням електронних словників УМІФ НАН України (Надутенко Маргарита Володимирівна, керівник Загальноукраїнського центру словникарства).

У «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬському кампусі» презентували концепцію словника з інфомедійної грамотності

Оскільки обсяг інформації у Всесвітній мережі здебільшого функціонує у природномовній формі, мова в наш час перетворилася на основний технологічний інструмент,
що забезпечує взаємодію людини з Мережею та людини з людиною через Мережу (В. Широков)

Словник – це весь всесвіт в алфавітному порядку. 
(Анатоль Франс)

Нині ні в кого не викликає заперечень констатація: активна соціодинаміка закономірно спричинює активну лінгводинаміку. Отож закономірно, що від науковців українське суспільство чекає не лише професійного й виваженого осмислення та оцінки надбань мовної практики, але й утручання в сучасні мовні процеси, розпрацювання конкретних практичних рекомендацій щодо вживання нових лексем, словоформ, конструкцій у різнотипних дискурсах. І не лише розпрацювання – фіксації у відповідних граматиках і словниках – диференційного та інтегрального типів.

info  А якщо науково-технічний прогрес випереджає лексикографію?

users 1  Тоді треба організувати лексикографічну толоку й апробувати концепцію словника нового типу! 

Саме так діяли організатори онлайн-зустрічі «СЛОВНИКОВА МАЙСТЕРНЯ», що відбулася 15 січня 2021 року на платформі Zoom («з голосу» й у чаті) й наживо на сторінці освітньо-дослідницького центру «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» у ФБ (за технічної підтримки Мирослава ДЕРЕВЯНКА, студента спец. «Журналістика» Машинобудівного фахового коледжу СумДУ).

Приємні подарунки від IREX in Ukraine

Щиро вдячна IREX in Ukraine, Академія Української Преси https://www.aup.com.ua/ за неймовірну кількість подарунків. Ці навчальні книги важливі і для використання в освітньому процесі, і для особистісного розвитку. Важливі для широкого кола користувачів.
Кожна книга - це ціла планета. Наприклад, книжечка "Медіаосвіта в школі та на уроці: Основи і приклади » присвячена розгляду актуальних проблем упровадження основ медіаграмотності у шкільні предмети, а "Вправи.." логічно збагачують наші заняття з методики навчання української мови/літератури у базовій і старшій школі, з академічної культури педагога-дослідника.
Сердечно дякую Вам, дорогі колеги проєкту "Вивчай і розрізняй: інфо-медійна грамотність. IREX", за Ваші актуальні конкурси і вебінари, за повагу і увагу до українського слова в медійному просторі.

Олена Миколаївна Семеног

 

Словники - це цілий світ в алфавітному порядку

15 січня 2021 року освітяни та редактори з усієї України в межах словникової майстерні говорили про онлайн-словники та можливості їх використання в освітньому процесі.
🤝До такої архіважливої зустрічі долучилися і викладачі (С.Гуржій, Н.Орленко, Н.Пономаренко) та студенти спеціальності 061 Журналістика ВСП «Машинобудівний фаховий коледж Сумського державного університету».
🎙Спікери зустрічі:
👨‍🏫Надутенко Максим Вікторович, кандидат технічних наук, керівник відділу інформатики Українського мовно-інформаційного фонду Національної академії наук України;
👩‍🏫Надутенко Маргарита Володимирівна, кандидат філологічних наук, науковий співробітник відділу лінгвістики Українського мовно-інформаційного фонду Національної академії наук України, керівник Загальноукраїнського центру словникарства;
👨‍🏫Широков Володимир Анатолійович, кандидат фізико-математичних наук (1978), доктор технічних наук (1999); засновник і директор Українського мовно-інформаційного фонду НАН України (з 1991); засновник української наукової школи у галузі лінгвістичної технології; член-кореспондент (2006), академік (2012) НАН України за спеціальністю «лінгвістичні технології»; керівник Національної словникової бази України, яку рішенням Кабінету Міністрів України (2004) внесено до Державного реєстру наукових об'єктів, що становлять національне надбання України; за його безпосередньої участі і під його керівництвом створено і введено в експлуатацію понад 40 віртуальних лексикографічних лабораторій;

ОСВІТНЬО-ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ЦЕНТР «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬСЬКИЙ КАМПУС»: ЗИМОВІ АКТИВНОСТІ

Триває виконання грантових проєктів кафедри української мови і літератури від IREX у СумДПУ імені А.С. Макаренка. Упродовж грудня 2020 р.- січня 2021 р. освітньо-дослідницьким центром «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬський кампус» проведено низку організаційних засідань, розроблено положення про  творче об’єднання «МЕДІА&ВЧИТЕЛЬ» (40 учасників), положення про конкурс методичних розробок з інфомедійним компонентом   ; створено діючі сторінки центру на сайті СумДПУ імені А.С.Макаренка, Горлівського інституту іноземних мов ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет».

Успішно проведено три вебінари «Інфомедійна грамотність як важливий складник професіоналізму вчителя» (29.12.20), «Інфомедійна грамотність: валізка вправ для словесника»(4.01.2021), «Як написати методичну розробку інфомедійним компонентом» (9.01.2021). Проводила сертифікований тренер, докт. філософії Н.Пономаренко. Модерували проф. Семеног О.М., доц. Надутенко М. У заходах узяли участь близько 220 професорів, доцентів, викладачів, учителів, представників відділів освіти й Загальноукраїнського центру словникарства УМІФ НАН України,  директорів і заступників директорів шкіл, студентів закладів вищої та фахової передвищої освіти з різних регіонів України, які поставили собі за мету з’ясувати, що таке інфомедійна грамотність, її важливість у  підготовці майбутніх учителів і в практичній професійній діяльності сучасних педагогів; які інноваційні технології та методи є ефективними для виформування медіаграмотності, критичного мислення, інформаційної, цифрової, візуальної грамотності учнів / студентів під час занять мовно-літературного циклу (зокрема в умовах запровадження змішаного навчання та на засадах академічної доброчесності), яку роль у цьому процесі відіграє українськомовний мультимедійний словник з інфомедійної грамотності, у який спосіб набуті знання, уміння і навички сприятимуть функціюванню та популяризації вживання літературної української мови в засобах медіа, у соціальних мережах тощо.

Дочірні категорії